KARMA?

Har ni tänkt på hur många som tjatar om uttryck som "what goes around, comes around" "karma"? BULLSHIT! Jag tror inte ett skit på det. Jag tror på slumpen, eller annars att "den starkaste överlever". Jag menar, vilka barn blir mobbade i skolan? Jo, de super snälla, söta, omtänksamma, de som inte vågar göra motstånd för att de själva aldrig skulle vara taskiga. I naturen då? Vilka överlever? De starkaste! Om två daggmaskar kringlar sig en meter ifrån varandra, och en fågel kommer och äter upp den ena, så dog ju inte den på grund av karma?! Antagligen för att den bara råkade vara på fel plats vid fel tilfälle. Likaså om ni haft ett akvarium med en sjuk fisk. Vad händer med den sjuka fisken? Den blir brutalt misshandlad av de andra fiskarna kan jag lova, och utstött tills den dör. Jag vill så gärna tro på karma, för världen hade varit så mycket mer rättvis då. Det är sjukt hur man oftast vinner på att spela fult! Så varför är vi som djur? Varför ser vi alltid de grymma och elakaste som vinnare? Är det det som krävs för att vara en vinnare så är jag hellre en förlorare!

  0 kommentarer på "KARMA?"


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


DITT NAVN HER

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer:
  • e-mailen din her





    Design laget av Julie Viktoria