HURTS LIKE BULLETS

Hello ma dear friends. Kan det bli sommar typ... NU?! Sverige börjar bli som England angående väder och det är så förbaskat tråkigt. Nästan samma väder året runt och i år hade vi inte ens snö hahah... okej lite men fasen inte mycket. Inte för att jag är så ledsen över det, tvärt om! Men grått, kallt och lite halvmuet året om? Finns det nån i Sverige som inte längtar bort mot värme eller iallafall mindre deprmerande väder? Skulle inte tro det va :) Jag myser iallafall bara runt i min polo tröja och ska snart på ett "möte" LOL vad en endaste liten person kan ställa till med så mycket saker jag varken har ork eller tid för, hur pallar man ens XD. Nu kan nedräkningen bara börja iallafall och idag står räknaren på 28, tjugoåtta ynka dagar tills jag springer omkring på ågatan med min finis Sonia. Puss på er, vet att bloggen är tråååååkig,.. Me det blir inte roligare än såhär när man är en avdankad gamal cheerleader med stora sömnproblem och desto större ringar runt ögonen, det är lixom inte kul att fixa olika sminkningar och så då längre, för vad man än gör så blir det s k i t. Alla ögonfransar (extra) är nu borta och mina vanliga är jäklarns korta... Ska iallafall ge er lite tips som är as bra!
 
Hur ska man täcka och lägga basen på bästa sättet?
Hmm... Jag gör iallafall såhär när jag ska va extra fin och försöka se slät ut i ansiktet, tänk på motsats färgerna! Många vet inte varför man får med en rosa och ibland även en grön concealer när an köper en palett, men det ska jag förklara! Ljusrosa mot blått, som exempelvis ringar under ögonen, rosa neutraliserar färgen vilket gör att man ser slät och pigg ut uder och runt ögonen. Sen nu till färgen GRÖN, min favvis! Mot rött/rosa, dvs jag använder det vid näsan där man ofta kan va röd med ytliga tunna blodkärl och diverse annat, sen även på INNEBOENDE, eller vanliga finnar. Hur Effektvt som helst och även här neutraliserar det kanon. För att se til att allt slätas ut och så så brukar jag sedan ta på BB cream i ansiktet och jag iallafall har märkt att min hud tycker mycket bättre om den än en vanlig foundation, och om man börjar med concealer/täckstift så gör det ju inte så mycket att den inte är teckande. Sen mitt absoluta måste är att avsluta med ett neutralt hudfärgat matt puder i hela ansktet. Då försvinner onaturlig glans och sminket håller MYCKET längre. Sen brukar jag även ta en mörkbrunt puder och ta med rouge borste under käkbenen och tinningarna för att skulptera ansiktet.
Om man ska vara riktigt noga kan man även använda sig av en hightlighter på kindbenen, under ögonbrynet och diverse andra ställen för att se extra fräsh ut.

  1 kommentarer på "HURTS LIKE BULLETS"

Postet av: Jennie studerar i Los Angeles
Härliga pics :)!!
2014-02-14, 22:39:32
URL: http://jsjolin.blogg.se

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


DITT NAVN HER

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer:
  • e-mailen din her





    Design laget av Julie Viktoria