BYTER SKOLA

Jag behöver en nystart. Något nytt att bita i, katedral har blivit för mycket. När jag valde katedral utan att ens gå på öppet hus borde jag ställt mig frågan, varför väljer jag dethär? Och inte självklarheten som kom upp i huvet just då som löd "varför skulle inte jag gå på samma skola som exakt alla andra i mitt kontaktnät, varför skulle inte jag gå på skolan alla pratade så gott om, det som kändes så stort och nytt?" Joo, för att jag inte är som alla andra. Lektionerna är tysta, lugna, bra "föreläsningar", bra elever, MEN totalt ointressanta. Jag är där fysiskt men inte psykiskt, och då har man problem. Jag hade kanske lite förutfattade meningar om mitt val. Alla hade pratat så gott om katedral och illa om TBS. Där av valde jag Katedral istället, det borde jag inte ha gjort.. Att ta beslutet jag nu tagit efter 3 terminers tänkande var lite väl våghalsit... Med tanke på att jag kan få ångest genom att bara välja mellan Apelsin och Äpple juice på mornarna. Men jag tror att dethär kan vara bra för mig, en nystart på allt. Jag behöver det. Mitt liv har äntligen börjat klara upp sig så varför ska jag inte låta den sista stora delen av mitt nuvarande liv klaras upp också? Jag ska vara så duktig, så bra, jag ska göra allt man borde. Jag ska göra dethär för mig själv och förhoppningsvis vara nöjd och lycklig. Innan jag började gymnasiet trodde jag på mig själv, jag visste att jag en dag skulle bli nånting, nånting stort. Jag visste att jag en dag skulle se på mig själv och den jag är och vara stolt. På gymnasiet förändrades allt detdär, jag kände mig helt plötssligt dålig, värdelös och olycklig. Lärarna tror inte på mig, känns inte som nån gör det. Därför ska jag börja om på denhär fronten. För att hitta min inre styrka som nu mer sover om dagarna. Klart man inte lär sig något om dagarna om man inte tror på att man kan. 

  2 kommentarer på "BYTER SKOLA"

Postet av: Louise Ericson
Jag tror på dig bella och jag vet att du kommer lyckas hur du än väljer att göra! Fint skrivet, och även om jag tycker det är tråkigt att du byter skola så vill jag att du ska må bra!
Svar: Tack älskling <3 tror på dig med chefen, hoppas bara inte jag ångrar mig
Isabella Forsman
2014-02-10, 17:04:13
Postet av: Victoria
Hej Bellut. Vill bara säga att du har gjort ett bra val och att jag är grymt stolt över dig!! Och jag vet att du kommer bli något stort, du ÄR redan fantastisk! <3
Svar: Hejsan <3 tack vicky hoppas de blir bra :) du med!
Isabella Forsman
2014-02-10, 17:07:33
URL: http://victoriaestelle.se

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


DITT NAVN HER

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer:
  • e-mailen din her





    Design laget av Julie Viktoria