INGA ORD

Okay mannar, tjenixen! Livet är lite väl tufft just nu, trodde aldrig jag skulle börja blotta ut livet såhär mycket på bloggen men jag har alltid levt med tanken att folk pratar om en bakom ens rygg om saker de tror är känsligt för en, saker de tror är hemligt. Så om man pratar om allt öppet istället har ingen nånting att prata om, sen blir det så mycket lättare för allmänheten om alla bara skulle börja vara öppna och visa förståelse för varandra. Hur som helst, nu är jag så jäkla cp trött så det går inte. Aldrig i hela mitt liv har jag visat min illska men idag gick det bara inte. I flera år har jag varit den mogna, den som bara tar och tar och tar och tar, kanske blir lite ledsen and thats it. Mamma har kunnat stå och skrikit i evigheter om nåt skit och kallat en allt möjligt men aldrig har jag ens orkat höja rösten. Jag får bara mer och mer idiotiska sms av mamma men de senaste dagarna har toppat ALLT, så jag snörade på mig skorna och sprang som aldrig förr en trip i spåret.
Som ni kanske vet har jag tidigare valt att ta avstånd från min mamma då jag inte orkar med hennes dåliga energi och endast gör en dåligt, så istället för att behöva klistra på ett leende valde jag att slita av mig det och ta avstånd. Hon har som ni vet aldrig brytt sig om nånting och låtit andra ta hand om mig, låtit mig bo hos Anton för att hon själv inte kan ta nåt ansvar.Det roliga i det hela är att det ALLTID börjar med en kille, och som ni även kanske vet har hennes förra val av kille kanske inte varit det bästa, jag protisterade i ett halvår och försökte få henne att förstå att jag och liam finns! Man kan inte bara skita i allt och speciellt inte när man har barn. Jag var 15,16 år och fick även då en dag nog och drog tills hon hade en bruten arm och låg inne på rummet och tjöt i dagar medans jag var kvar i verkligheten. Nu har hon träffat "the perfect one" och hela världen och verkligheten försvinner som vanligt. De köpte eller jaa byggde ett hus som är två sovrum för litet och redan då för ett år sen började gliringarna om att jag var VUXEN och skulle klara mig själv och flytta hemifrån, och NEJ JAG VAR INTE VUXEN. Man är inte vuxen när man är 17 jävla år! Man har precis börjat gymnasiet. Jag bor hos Anton för hemma har de ju ändå ingen plats för varken mig eller alla andra barn. Men det är ingen hållbar lösning, man kan inte bara skita i allt och förlita sig på andra, vara nån slags parasit. Jag har försökt förklara för mamma att hon inte kan slänga ut sin dotter, till att börja med är det inte lagligt och för det andra så vart skulle jag vara utan Anton? På gatan? Hon och pappa har upprepade gånger tillomed sagt att jag inte behöver gymnasiet, att jag ska hoppa av, och det är jag tillomed smart nog att förstå själv att det inte är så jävla smart. Hon menar alltså på fullaste allvar att jag ska behöva hoppa av gymnasiet, skaffa ett heltidsjobb, vilket jag inte ens kan utan gymnasiekompitens. Och även om mitt jobb nu betalar tillräckligt för att jag skulle ha råd med en lägenhet så kan jag inte ens stå på nån lägenhet, för man måste tjäna 3ggr så mycket som hyran, minst. Och inte ens det kan hon göra, stå på en lägenhet. Sen kan jag inte ens få ett rum i deras hus för om jag ska "flytta" till "deras" hus så får jag och hans dotter dela på ett allrum på övervåningen LYCKAT! Sen får jag alltid frågan av andra, "hur tänker hon egentligen" "sådär kan man ju inte göra" och bla bla bla, och vet ni? Jag vet inte. Och jag har ingen lösning på det heller, jag lever bara dag för dag.

  7 kommentarer på "INGA ORD"

Postet av: fanny
Tycker det är grymt skönt att du pratar öppet om det! Känner igen mig så mycket i det du skriver! När man klistrar på ett leende och går vidare, men när man igentligen skriker inombords.
Du är stark
Svar: Glädjer mig, såna som du som ger mig styrka. Antar att dethär är mitt skrik. Skriv om du vill prata :) finns på fb
Isabella Forsman
2014-04-16, 14:07:22
Postet av: Ellinor
Du är stark Bella!! Du kommer klara dig igenom detta med hjälp av dina nära och kära. Sluta aldrig kämpa, jag tror på dig!
Svar: Tack!!!
Isabella Forsman
2014-04-16, 20:39:40
Postet av: Emma R
Jag har aldrig kommenterat i din blogg tidigare, men läser den av och till. Och detta gjorde verkligen ont att läsa, så jag var tvungen att skriva något!

Du kommer att klara av detta, även om det inte känns så alla gånger. Du verkar vara otroligt stark som kämpar vidare trots att din familj vänt dig ryggen. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas..

Ta hand om dig! Du förtjänar det bästa!
Svar: Vad gulligt av dig! Tack så mycket, uppskattar verkligen dethär. Det får mig på fötter igen när allt känns förjävligt, detsamma!!
Isabella Forsman
2014-04-17, 19:46:27
Postet av: Cornelia
Blev riktigt ledsen när jag läste detta, du är jättestark som klarar av det här! Upplever liknande situationer hemma, men inte alls lika illa.

Stå på dig, du är stark! Kram
Svar: Tack så mycket, betyder mycket kram
Isabella Forsman
2014-04-20, 19:47:30
Postet av: Moa
Hej Isabella!
Jag känner inte dig, men det jag har hört om dig är att du är världens gulligaste och alltid glad. Men också en tjej som verkar få ta allt för mycket skit på grund av din framgång med bloggen, att du var covergirl för en hårfärg och dina modelljobb. Det är tydligt att skiten grundar sig på avundsjuka. Inte så konstigt kanske när du är så otroligt vacker som du är och (oturligt nog) bor i Sverige...
Det var hemskt att läsa om hur jobbigt du har det, blir så rörd även fast jag inte känner dig.Vill bara ge dig en stor kram!
Förstår verkligen att det är svårt att tro på nu när du är på botten, men livet blir bättre. Jag lovar.
Glöm inte att du är stark, både för att du berättade öppet om det men även för att du fortsätter kämpa. Det är inte svaghet du visar om du gråter, det är styrkan du burit på som måste komma ut på något sätt.
Många kramar
Svar: Hejsan Moa! Jag vet inte riktigt vem du är mer än att du verkar ha ett hjärta av guld! Jag hoppas verkligen det blir bättre, alltid har det varit nånting... Vill bara säga att jag verkligen uppskattar detta och blir så himla "glad". Många kramar till dig!!!!!
Isabella Forsman
2014-04-22, 20:09:49
Postet av: Bella
åh herregud vad hemskt för dig, tur att du har huvudet på skaft! Låter inte alls trevligt, men fortsätt kämpa med skolan och allt. Ett tips är ju att kontakta socialen, prata med kurator på skolan, ringa till t.ex BRIS och kolla vad de kan hjälpa dig med. Det är ingen hållbar livssituation, föräldrars stöd är oerhört viktigt, speciellt om inte allra mest ju i den åldern du befinner dig i nu, jag tror säker att din mamma är en underbar människa men hon skulle behöva gå några kurser i barnuppfostran för det här låter inte alls bra.. massor av kramar till dig! <3
2014-04-26, 08:37:56
Postet av: linnea
När man läser berättelser som denna så inser man vilken himla tur man har haft. :( Jag vill ge en massa smarta råd, men har ju fan inga... Det är första gången jag kikar in här, så förlåt om jag trampar på nån tå; men är pappa någon du har möjlighet att vända dig till? Finns det någon mer/ annan; en farmor eller mormor som du kanske kan bo hos? Kanske kan du få hjälp av någon organisation, som ovanstående nämner, så hjälper de dig med ett boende. Vet en bloggare fick en egen lägenhet... Usch och fy! Att döma av inläggen verkar du som en urhärlig tjej. Ta åt dig av alla fina kommentarer, be om hjälp, stay strong och om några år så är allt detta över och du kan skapa det liv du vill och förtjänar :) Varma kramar! <3
2014-09-22, 18:44:17

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


DITT NAVN HER

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer:
  • e-mailen din her





    Design laget av Julie Viktoria